- 20.06.2023
Они нису ДРУГАЧИЈИ ОД ОСТАЛИ
(Час библиотекара с децом која имају потешкоћа у учењу)
Рад с децом која имају потешкоћа у учењу, је заиста врло тежак и захтеван.У нашој школи,одговорност за васпитање и образовање такве деце је задужена дефектолог Јасминка Саздановић.Она је обучена и искусна у раду са таквом децом,и то годинама успешно потврђује.
Деца с поремећајима у учењу често су у школи суочена и с проблемима који се не тичу самог учења.Њима је потребно много времена за прилагођавање, као и додатна подршка.Психолошки проблеми и проблеми у учењу могу довести до тога да се такви ђаци осећају фрустрирано и да мисле како су неспособни за успех.
Сва деца у школи треба да се осећају безбедно и да имају подршку.Они нису „другачији од осталих“,како често себе сматрају.
Одржати час са њима у библиотеци, за мене је био велики изазов, али и задовољство.Први корак је био, створити атмосферу добродошлице.Контактом топлог погледа, ставом тела, изразом лица, топлим тоном говора сам покушала да им се приближим као човек човеку, не само као предавач на часу.Њима је наравно потребно, показати више пажње, љубазности, да бих ја ,као предавач тог часа, успела остварити свој циљ.Без икаквог притиска смо лагано „ушли“ у свет књижевности, конкретно, басни.Настојала сам одржати њихову пажњу, укључујући их у сам ток приче.И наравно све догађаје повезати са свакидашњицом, да би лакше разумели, прихватили.Испочетка су били тихи, али како се њихова пажња усталила тако су и постали све слободнији и укључивали су се у разговор.
Мислим да је рад с таквим ђацима могућ и без посебне технике.У нама самима, се налази способност реализације часа.Ако немамо осећај људскости за њих и њихове потребе, боље је одустати од намере.
Оно што је мени помогло да час заиста буде успешан је моја искрена воља и жеља да им се приближим, да их разумем и да им поклоним, бар овај час, сву топлину као човек.То ми је било најважније а учење је дошло само по себи.У таквој атмосфери је све могуће.Потребно је „дати целог себе“и деца то осећају и враћају вам.Треба им дозволити да осете пажњу, поверење, разумевање, поштовање,сигурност.Они то заслужују.То је једини пут у успешности рада са оваквим ђацима.Када то осетите да сте постигли , сваки ваш следећи корак је сигурно успешан.
Библиотекар
Споменка Соскић
25.02.2015.